Windows 10 GameJam Zagreb – Report

thumb image

Game development i game dizajn su trenutačno među najpopularnijim temama koje kruže digitalnim svijetom. Porastom mobilnih platformi na tržištu, popularnost next-gen konzola te sve jeftiniji hardver rezultira većom potražnjom video igara i naravno, većom “potražnjom” igrača, a, budimo realni, svi se mi volimo igrati :). Ali što ako pojedinci požele izići iz krugova igrača i upustiti se u dimenziju game developmenta? Gdje početi? Koje alate koristiti?

Dolaskom najnovijeg Windows 10 operativnog sustava, Microsoft je ponovno pružio puno mogućnosti developerima, kako za app developere, tako i za game developere i za one koji to tek žele postati.

Kao najavu izlaska Windows 10 OS-a, Microsoft Hrvatska je, uz pomoć hrvatske Microsoft Student Partner zajednice, 29. svibnja 2015. za studente zagrebačkog FER-a organizirao Windows 10 GameJam- višesatna predavanja na temu game developmenta za Windows 10 uređaje.

Na samome je početku Andrej Radinger sudionicima predstavio novosti vezane za Windows 10, pojasnio je razvoj univerzalnih aplikacija i prednosti programiranja “jednom za sve platforme”, dakle aplikacija/igara koje bi se mogle vrtjeti na različitim platformama, s naglaskom na razvoj za Windows 10 platformu.

Domagoj P. - win10 store

Drugo je predavanje prošlo u nekakvom “jednostavnijem” tonu, na kojemu je Domagoj Pavlešić predstavio novi Windows 10 Store, pojasnivši sudionicima razlike i prednosti nadolazeće trgovine te osnovne pojmove vezane uz plasiranje nekakvog gotovog proizvoda na istu.

 

U nastavku su uslijedila dva tehnička predavanja u kojima su predstavljeni konkretni alati za sam razvoj video igara.

Cocos2dx - lectureIgor Ralić je sudionicima predstavio Cocos2D-x, open source alat s kojim se na jednostavan način, uz pomoć C++ programskog jezika, mogu izraditi čak i zahtjevnije igre u 2D okruženju. Isto je tako pojasnio i mogućnosti plasiranja gotove video igre na više platformi uključujući iOS, Linux i Android, ali i na novoj Windows 10 platformi.

 

 

 

 

 

 

 

Posljednje je predavanje održao Petar Kovačević na temu MonoGame-a, koji je baziran na C# programskom jeziku i XNA framework-u i koji je svakako jedan od moćnijih platformi za izradu video igara.

HackatonNakon predavanja uslijedilo je ono što su svi sudionici najviše iščekivali, višesatni “hackaton” na kojem su, uz pomoć organizatora i predavača, imali mogućnost isprobati sve alate o kojima su prethodno slušali te se upustiti u izradu svoje prve video igre za Windows 10 platformu.

S obzirom na kratko vrijeme koje su imali sudionici su pokazali zavidan interes i svakako impresivne rezultate. Po završetku smo eventa imali 4 nove video igre za Windows 10, koje uz malo dorade, bez sumnje, mogu imati veoma kvalitetan plasman na nadolazećem marketplace-u.

 

“Brodding” jedna od takvih igara koja je nastala na hackatonu, od strane talentiranog developera Mihaela Međana(@mihiiic) i njegovog kolege Andre Rojasa(@srgrafo2), grafičkog dizajnera iz Argentine, koji su čitav projekt konstruirali komunikacijom preko Skype messenger-a i uspjeli ga dotjerat do igrive alpha verzije prije završetka eventa.

Brodding - Start_Menu

Brodding je trenutno u završnoj fazi developmenta i ekskluzivno za msacademic.hr imamo priliku vidjeti par screenshotova prerelease verzije igre. Više informacija o ovom, te ostalim njihovim projektima bacite oko na @icefixgames.Brodding - gameplay

 

Kako je Windows 10 GameJam globalni event, koji se odvijao u 46 zemalja svijeta, ponosni smo što je i Hrvatska među njima. Da sam GameJam bude interesantniji, u sklopu je eventa organizirano svojevrsno natjecanje za najbolju video igru koja će biti plasirana na Windows store-u u trenutku kada Windows 10 store bude zaživio. Za prijavu je na natjecanje potrebno biti registriran na stranici eventa te linkati svoj app, odnosno igru, na Windows 10 store-u kada to bude omogućeno. Službeni je datum izlaska Windows 10 OS-a  29. srpnja 2015. te će od tog trenutka biti moguće plasiranje aplikacija i igara na store-u.

U rujnu će biti organizirano predstavljanje uradaka nastalih tijekom GameJam-a, a svi uradci moraju biti predani najkasnije do 20. rujna 2015., nakon čega slijedi ocjenjivanje te proglašenje najboljih sudionika. Za više informacija o Windows 10 GameJam-u i samom natjecanju stay tuned :) i pratite:

Da biste dobili dojam kako je to sve skupa izgledalo bacite oko na facebook album  ;)

Preuzimanja:

 

Pin It