45 sati koje sam trebao uložiti u Visual Studio 2012, a ne u Diablo 3!

thumb image

Ove su godine dva kralja najavila svoj povratak, obojica u novom, modernom, ruhu i s velikim promjenama za krajnjeg korisnika: Visual Studio 2011 i Diablo 3.

Diabla smo čekali više od desetljeća, spremno gutajući svaki video i svaku sličicu koju bi Blizzard bacio pred fanove, živjeli smo za taj 15.-i svibnja. VS2011 nismo ni najmanje čekali, mrzovoljno bi pogledali screenshotove Bete i potiho prigovarali sivilu u koje je Beta bila obojana – malo je reći da nismo marili. (Kad kažem mi, mislim na nekolicinu studenata splitskog FESB-a, redom računalaca i ponosnih geekova, ljubitelja programiranja i RPG-ova, sporta i Sims-a nešto manje) Kako i priliči, Diablo smo igrali od bete, uspoređivali build-ove, pametovali po Facebook-u i tjerali ljude da igru kupe u predprodaji. VS11 nitko nije ni spominjao, betu sam skinuo odavno i zaboravio na nju, tu i tamo bi se još malo komentiralo novo sučelje, ali pretjeranih strasti nije bilo.

Danas, 9 dana nakon izlaska pune inačice igre i nakon 45 odigranih sati, stavovi i strasti su nam poprilično drugačiji – razmišljamo o prestanku igranja, a  VS11 gledamo kao vlastito dijete, po cijele dane pričamo o novoj podršci za Javascript i novom sučelju, gutamo objave na službenom blogu i jedva čekamo RC verziju, a o finalnoj verziji da ni ne govorimo. Što (nam) se dogodilo?


MICROSOFT-OVE I BLIZZARD-OVE BETE

Bete služe u najvećem broju da se prikupe mišljenja korisnika (igrača), jer ta mišljenja usmjeravaju razvoj proizvoda u određenom smjeru, služe za ispravljanje grešaka, provođenje promjene na razini proizvoda i na kraju krajeva, da korisnici budu sretni, nasmijani i zadovoljni jednom kad proizvod kupe. Ponovimo: da korisnici budu sretni, nasmijani i zadovoljni. Beta je također način da se razvojni tim otvori prema vanka i kaže „Ok, napravili smo nešto prezentabilno, recite nam što mislite o tome – uzet ćemo u obzir sve konstruktivne prijedloge“.

Upravo je to Microsoft i napravio sa VS11 Beta verzijom, to jest sa feedbackom koji su korisnici bete dali na proizvod – prevladajuće mišljenje je bilo da je Beta “previše siva” i da se mora poraditi na sučelju, isticanju elemenata bojom i općenitog poboljšanja kontrasta. Beta je krenula prije nešto više od 3 mjeseca u veljači, a početkom svibnja na službenom VS blogu osvanuo je post pod nazivom Visual Studio 11 User Interface Updates Coming in RC“. Da ne prenosimo članak u potpunosti, recimo samo da je Microsoft poslušao testere, pročitao i sortirao komentare po prioritetu i krenuo u realizaciju promjena: VS11 Release Candidate (verzija koja često dođe nakon Bete) dolazi sa više boja u sučelju, boljim kontrastom i osvježenim ikonama. Korisnici su zatražili, razvojni tim je izašao u susret i implementirao njihove prijedloge, a na kraju objave su čak i ovo napisali:

“Now, I’m hoping you are all enthusiastic in wanting to share your feedback on these changes and if you feel these updates are ultimately steps in the right direction. We are eager to get these changes into your hands with RC. When RC is available please download the release, keep the comments coming, and let us know what you think.”

Usporedba bete i RC-a

Promjene sučelja Visual Studia od 2010, preko bete i do RC-a

S druge strane beta Diabla 3 nije nimalo slično protekla. Komentari igrača bi redovito osvanuli na službenom forumu, zajedno sa konstruktivnim prijedlozima, skicama i mogućim rješenjima stvari koje su smatrane problematičnima. Bitno je napomenuti da nije riječ o tipičnim forumaškim „Blizz u sux“ postovima, već o elokventnim i argumentiranim mini esejima, s uvodom, zapletom i završetkom. Što je Blizzard napravio? Ništa, osim redovito brisao ovakve komentare, ignorirao feedback igrača koji su zahtijevali promjene jer su neke stvari očigledno bile loše napravljene. Beta je završila 01. svibnja, a izlazak igre je planirano 15. svibnja, a u tom kratkom periodu bilo je nemoguće napraviti ikakve promjene.

 

Diablo 3 Fail

Ocjena korisnika na Metacriticu je mizernih 4.1 u trenutku pisanja ovog članka

Ono što se dogodilo je očekivano: iskusniji igrači sa podlogom iz Diabla 2 su razočarani igrom, Diablo 3 forum prepun je ljutnje, mržnje i kritike, a Blizzard šuti i čeka da se smire verbalni rafali razočaranih korisnika – čak je i na Metacriticu ocjena igre loša. Komentar koji najbolje oslikava stanje bio bi: 

“I was really looking forward to playing Diablo 3 for years to come. CE purchased and everything. I’m a huge fan of Diablo I and II and TBH I am very much let down by this game. It feels rushed, certain corners cut and overall not an improvement on Diablo II. It feels like Diablo II was used as a standard on parts where improvements could’ve been made, (number of classes; length of the game, etc) especially with the time it took to develop it. I hit 60 and beat Act I on inferno and after that I just didn’t feel like going back to playing anymore. This compared to years I’ve spent playing your other RPGs; Diablo I, II and WoW. It’s so sad that I’ll be quitting a game in my very most favourite series in the history of Videogaming; that’s how bad Diablo III was for me.”


NA KRAJU BALADE

Korisnik nije ovca koja spremno čeka da je zaskoči korporativni vuk, može biti prevaren samo jednom. Što je budućnost Visual Studia? Ljubitelji Javascript-a i web dizajna će uživati kao mala djeca u VS RC-u i poboljšanjima u podršci za Javascript, HTML 5 i CSS 3, developeri su zadovoljni novim obojanima sučeljem, novim načinom pretrage koda i općenitim odnosom prema korisnicima. A što je budućnost Diabla? Vjerojatno je crna: igrači naglo napuštaju igru, razočarani i s grčem u želucu gledaju na časnu starinu (Diablo 2), a preporuka je da oni slabijeg želuca ni ne idu na Blizzardove forume sljedećih nekoliko tjedana.

Jedan je “kralj” pao, a mogao je biti božanstvo kojem bi se igrači RPG igara klanjali dekadama. Drugi, mudriji, kralj je poslušao savjete puka i svojim promjenama ushitio hladna developerska srca – ovo će biti možda i najproduktivnije izdanje Visual Studia do sada. Osobno, jedino za čime žalim je što onih 45 „odigranih“ Diablo sati nisu „odrađeni“ Visual Studio sati, ali nema smisla plakati za prolivenim mlijekom.

Pin It